30.10.2019 | 08:42

Як збалансувати попит і пропозицію робочої сили на ринку праці та задовольнити потребу роботодавців у кваліфікованих робітниках, говорили 29 жовтня в Чернігівській облдержадміністрації. Там відбулося спільне засідання територіальної тристоронньої соціально-економічної ради та координаційного комітету сприяння зайнятості населення. Участь у заході взяли представники органів влади, профспілок, роботодавців.

Серед питань порядку денного – проблеми в сфері трудових ресурсів. За словами директора Чернігівського обласного центру зайнятості Лідії Падалки, на зареєстрованому ринку праці спостерігаються позитивні зрушення: зростає кількість пропозицій роботи та зменшується чисельність безробітних. Загалом протягом січня-вересня 2019 року в області послугами державної служби зайнятості скористалися понад 40 тис. осіб. За її сприяння працевлаштовано більше 20 тис. громадян. Понад 60% шукачів роботи були працевлаштовані оперативно, до набуття статусу безробітного.

«Швидкому поверненню до праці громадян та оперативному забезпеченню роботодавців кваліфікованими кадрами сприяли нові методи роботи служби зайнятості з використанням сучасних сервісів», - зазначила Лідія Падалка.

Протягом січня-вересня 2019 року в базі даних обласної служби зайнятості налічувалось 25,8 тис. вакансій, що на 4% більше, ніж за аналогічний період минулого року. За словами директора обласного центру зайнятості, перешкоджає швидкому укомплектуванню вільних робочих місць низький рівень заробітної плати, який пропонується роботодавцями. Так, середня заробітна плата в області становить 8400 грн., а розмір зарплати, зазначений у вакансіях, поданих роботодавцями до служби зайнятості, - 5700 грн., тобто на третину менше, що не мотивує кваліфікованих працівників йти на роботу.

«Ще одним викликом для сфери зайнятості є можливе скорочення на підприємствах області чисельності працівників, для яких в регіоні відсутні пропозиції підходящої роботи», - сказала Лідія Падалка.

На думку директора Чернігівського обласного центру зайнятості, запобігти зростанню безробіття можна завдяки якісній профорієнтаційній роботі з подальшою організацію професійного навчання кадрів за актуальними професіями.

Протягом 9 місяців 2019 року за направленням служби зайнятості проходили професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації 2,9 тис. безробітних, що на 21% більше у порівнянні з минулорічним показником. У поточному році активно надавалась послуга з видачі ваучерів для набуття особами, старшими за 45 років, актуальних на ринку праці професій. За цією програмою підготовлено 16 швачок на базі Чернігівського вищого професійного училища побутового обслуговування, 10 кухарів на базі Чернігівського центру професійно-технічної освіти. Наразі, у Професійному ліцеї залізничного транспорту проходять навчання 7 кондитерів.

«Проблемним питанням організації профнавчання безробітних є чинна нормативна база, яка потребує змін, зокрема щодо підготовки кадрів на перспективу, - сказала Лідія Падалка. - Сьогоднішнє законодавство не дозволяє навчання безробітних осіб з відкладеним терміном працевлаштування. Ми пропонуємо у проект Закону про зайнятість внести підготовку на перспективу за переліком робітничих професій, який має затверджуватися на регіональному рівні органами виконавчої влади, за погодженням із службою зайнятості та місцевими об’єднаннями роботодавців. Ще однією пропозицією до удосконалення законодавства є розведення стандартів професійно – технічної освіти та навчання дорослого населення при організації професійної підготовки безробітних. Вважаємо, що для дорослого населення повинні застосуватись окремі освітні стандарти, які не розраховані на навчання студентської та учнівської молоді. Вони мають бути більш гнучкими та відповідати очікуванням роботодавців щодо рівня знань, тривалості підготовки та необхідних навичок, які має отримати безробітна особа».

Підсумком засідання стало прийняття відповідних рекомендацій представникам територіальної тристоронньої соціально-економічної ради та членам обласного координаційного комітету сприяння зайнятості щодо організації співпраці між органами влади, профспілками та роботодавцями.