В умовах зростання суспільної напруги саме соціальне партнерство є одним із базових принципів функціонування сучасного демократичного суспільства, засобом попередження та розв’язання соціальних конфліктів. Про це йшлося на спільному засіданні територіальної тристоронньої соціально-економічної ради та обласного координаційного комітету сприяння зайнятості населення, що відбулося 23 березня 2016 року в Чернігівській облдержадміністрації. Участь у заході взяли представники органів влади, профспілок, роботодавців.
Учасники засідання проаналізували підсумки роботи за 2015 рік, обговорили соціально-економічну ситуацію в області, шляхи вирішення нагальних проблем та перспективи розвитку регіону. Всі виступаючі були одностайні в тому, що насамперед потрібно, враховуючи нинішню ситуацію в країні, об’єднати зусилля щодо подальшого розвитку економіки, підприємництва, стимулювання інвестиційної діяльності, споживчого ринку, збереження робочих місць.
Про удосконалення взаємодії обласної служби зайнятості з управлінням Держпраці в Чернігівській області щодо виявлення та попередження порушень законодавства про зайнятість населення поінформувала директор Чернігівського ОЦЗ Лідія Падалка. Вона навела приклади виявлених порушень, які впливають на неправомірне збільшення видатків Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
«Нами виявлені факти повторної реєстрації осіб, які раніше отримали допомогу по безробіттю в повному обсязі, були працевлаштовані на декілька днів і знову зареєстровані в центрі зайнятості з виплатою допомоги по безробіттю на наступний дворічний період. При цьому звільнення з останнього місця роботи відбувається на підставі пункту 2 статті 36 Кодексу законів про працю, тобто внаслідок закінчення строку дії трудового договору, - зазначила Лідія Падалка. - Існують випадки, коли звільнившись з останнього місця роботи за власним бажанням, особа майже відразу працевлаштовується на декілька днів і знову реєструється як безробітна, але зі зручною причиною звільнення - «закінчення строку дії трудового договору». Зрозуміло, що таке працевлаштування є фіктивним за домовленістю між роботодавцями та безробітними. Проте не тільки Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок
безробіття несе зайві витрати у цих випадках, збільшуються також і видатки державного бюджету України, зокрема на надання допомоги малозабезпеченим сім’ям та житлових сибсидій».
З метою контролю за дотриманням роботодавцями та найманими працівниками законодавства про працю та зайнятість, виявлення фактів неправомірного отримання соціальних виплат директор ОЦЗ запропонувала соціальним партнерам новий формат співпраці. А саме: проведення засідань робочих груп з легалізації зайнятості за участю представників підприємств, де за результатами обміну даними між органами фіскальної служби, Пенсійного фонду, служби зайнятості та інших установ виявлятимуться факти можливого недотримання норм чинного законодавства.
«Зі свого боку обласна служба зайнятості готова й надалі відслідковувати факти можливого порушення законодавства про працю та зайнятість і забезпечити інформування про них контролюючі органи. Адже лише об’єднання зусиль в межах повноважень забезпечить дотримання роботодавцями та найманими працівниками законів України у сфері трудових прав та соціального страхування», - наголосила Лідія Падалка.
Проект Стратегії модернізації та розвитку державної служби зайнятості на 2016-2020 роки презентував заступник директора Чернігівського ОЦЗ Максим Торжевський. Учасники засідання ознайомилися з метою Стратегії, основними завданнями та шляхами її реалізації, зі змінами, які планується запровадити в діяльності державної служби зайнятості для підвищення якості обслуговування клієнтів, удосконаленням комунікації між учасниками ринку праці, забезпечення прозорості та відкритості діяльності служби зайнятості, покращення кадрового потенціалу, активізації міжнародного співробітництва тощо.
«Головний результат, який очікується від реалізації Стратегії – це перетворення Служби зайнятості в сучасну сервісну службу з високим рівнем довіри клієнтів, соціальних партнерів та громадськості», - зазначив заступник директора Чернігівського ОЦЗ.
Підсумком засідання стало прийняття відповідних рекомендацій представникам територіальної тристоронньої соціально-економічної ради та членам обласного координаційного комітету сприяння зайнятості щодо організації співпраці між органами влади, профспілками та роботодавцями.