Коли повсякденних справ багато, а часу на їх виконання хронічно бракує, важливо зупинитися у щоденній круговерті й задати собі питання: «Чи вірно я розставляю пріоритети? Чи є привід нервуватися, коли не встигаєте виконати все заплановане?» Відомо - виснажує саме відчуття, що нічого не встигаєш. Часто причиною нашої втоми є не велетенський список завдань, а брак навичок ефективного тайм-менеджменту. Розібратись допоможе матриця Ейзенхауера.

Матриця Ейзенхауера - це простий робочий метод, що дає змогу розставити пріоритети в справах і ефективно спланувати свій час. Ця проста техніка допоможе розсортувати навіть велику кількість справ, і підходить як для робочих, так і побутових та особистих завдань.

Усе досить просто: кожне завдання треба оцінити за двома критеріями - важливість і терміновість.

Візьміть аркуш паперу і розділіть його на чотири частини, отримавши чотири квадрати, в які й впишіть завдання, розділивши на категорії:

Терміново і важливо. Те, що необхідно виконати насамперед.

Важливо, але не терміново. Зазвичай тут завдання, що становлять нашу основну діяльність. Ми приділяємо їм особливу увагу, але вони не горять і не повинні викликати стан паніки та поспіху.

Терміново, але не важливо. Це найчастіше відволікаючі фактори, які можна спробувати делегувати.

Не терміново і не важливо. Тут, найімовірніше, виявляться приємні заняття і заслужений відпочинок.

Обов’язково залиште час і на цю категорію!

Популярність методу Ейзенхауера обумовлена його універсальністю. Він однаково підходить усім, чиє життя проходить у режимі багатозадачності.

Але ж слід пам’ятати, що окрім кар’єрних звершень, важливої роботи серед ваших базових життєвих  пріоритетів — власне здоров’я, якому шкодить понаднормова праця, та родина, що потребує часу й уваги в наші нелегкі часи.

Тож уміння управляти своїм часом допоможе справлятися із справами без поспіху і метушні, бути продуктивним, усвідомленим і стійким до стресів.