оп

Нерідко людина, яка тривалий час була безробітною, втрачає мотивацію до праці і їй вкрай важко знайти роботу. Та у службі зайнятості таких клієнтів не залишають поза увагою – вони знаходяться під індивідуальним супроводом кар’єрних радників. Місія останніх – допомогти безробітному усвідомити свої сильні сторони, подолати психологічні бар’єри, виявити конкурентні переваги і таким чином підвищити мотивацію до праці.

Робити це професійно вчилися фахівці з профорієнтації обласної служби зайнятості на тренінгу «Професійна мотивація в контексті клієнтоцентрованого підходу», який відбувся 25-26 червня в Чернігівському обласному центрі зайнятості. Тренером була кандидат психологічних, доцент Національного університету «Чернігівський колегіум ім.Т.Г.Шевченка» Лариса Ляховець.

Організатори заходу прагнули підвищити мотиваційний потенціал  фахівців з профорієнтації, розвинути їх комунікативну компетентність у спілкуванні з клієнтами. За словами тренера, не може мотивувати людина, якщо вона сама не змотивована. «Мотив – це вітрила, мотивація – це вітер, який несе ці вітрила», - наголосила вона.

Отож учасники тренінгу за допомогою спеціальних вправ та інтерактивних ігор визначали мотивуючі та демотивуючі фактори своєї професійної діяльності, аналізували внутрішньоособистісні резерви підвищення професійної мотивації, шукали джерела зміцнення власних мотиваційних ресурсів тощо.

Також вони спільно розробили алгоритми взаємодії з різними групами клієнтів, зокрема вчилися будувати конструктивні взаємини, управляти власною поведінкою, швидко адаптовуватись в різних ситуаціях. За допомогою спеціальних вправ та проективних методик профорієнтатори опанували техніки поведінкового та емоційного реагування, зокрема кар’єргих радників,  у ситуаціях деструктивного спілкування з клієнтами. Вправи на відпрацювання стратегій конструктивної поведінки у випадках пасивної, конфліктної, маніпулятивної взаємодії мають допомогти при наданні соціальних послуг.

Завершився дводенний тренінг врученням сертифікатів учасникам.