Прийняття на роботу нового співробітника ― це відповідальне рішення як для роботодавця, так і для самого майбутнього працівника. Початком цього процесу є співбесіда з претендентом на вакантну посаду, під час якої складається перше враження про кандидата, й саме вона допомагає зрозуміти, наскільки ви підходите підприємству.

Види співбесід: переваги та недоліки

1) Попередня співбесіда.

Метою такої співбесіди є отримання додаткової інформації про здобувача ще до повної співбесіди і передбачає первинне «відсіювання» з метою відбору із загальної маси кандидатів тих, які в подальшому будуть проходити індивідуальні бесіди.

Різновиди попередньої співбесіди:

а) телефонна ― це допомагає заощадити час менеджерів з персоналу, позбавляючи їх зустрічей з великою кількістю претендентів;

б) очна ― проводиться в офісі, під час якої претенденту пропонується для заповнення анкета. Далі по наданій інформації особу оцінюють за тими якостям, які важко визначити в телефонній розмові.

2) Індивідуальна співбесіда (або співбесіда «тет-а-тет»).

Під час такої співбесіди кадровик чи співробітник, який займається підбором кадрів проводить з кожним претендентом особисту бесіду, при якій встановлюється відповідність претендента вимогам вакантної посади.

3) Групова співбесіда.

Групові співбесіди бувають двох видів:

а) один інтерв’юер (наприклад, кадровик, менеджер з персоналу, безпосередній керівник або сам роботодавець) спілкується з групою кандидатів;

б) декілька співробітників підприємства проводять співбесіду з одним кандидатом.

Групова співбесіда дає чудову можливість подивитися, як претендент поводить себе в колективі, чи може він керувати собою, а також оцінити його поведінку в стресових ситуаціях.

Також групову співбесіду проводять, коли кандидата на певну посаду потрібно перевірити на наявність вузькопрофесійних знань, які кадровий працівник не може визначити сам. Для цього запрошуються співробітники відділу, для якого підбирається кандидат.

Співбесіда такого плану має бути правильно організована і повинна виявити професійні та особисті характеристики кандидата на посаду.